Onderzoek naar interprofessioneel leren tijdens COVID-19

04 maart 2021

Opleiders, aios en onderwijskundigen omarmen de meerwaarde van interprofessioneel opleiden. Maar in de praktijk gebeurt het nog weinig. Behalve tijdens de eerste COVID-19 golf. Toen vielen schotten weg en bleek van elkaar leren ineens vanzelfsprekend. Wat kunnen we van die periode opsteken? In opdracht van Opleiden 2025 doet het Radboudumc daar onderzoek naar.  

Lees het hele interview met Natasja Looman psycholoog en projectleider Interprofessioneel Opleiden in het Radboudumc. Nynke Scherpbier, associate professor Interprofesional Education en hoofd Eerstelijns vervolgopleidingen in het Radboudumc en Fedde Scheele, gynaecoloog en voorzitter van het deelproject Interprofessioneel opleiden van Opleiden 2025 naar aanleiding van het onderzoek naar interprofessioneel leren tijdens COVID-19. 

Het onderzoek wordt uitgevoerd door de researchgroep van de Radboudumc Health Academy en de afdeling Eerstelijnsgeneeskunde. De onderzoeksgroep bestaat uit Rozemarijn van der Gulden, Lotte Bus, Wietske Kuijer-Siebelink, Lia Fluit, Natasja Looman en Nynke Scherpbier.